Chronicles of Faranna

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

O co chodzi?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Chronicles of Faranna Strona Główna -> Karty postaci
Autor Wiadomość
Ansgar van Puzzle
Rycerz



Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tairoth

PostWysłany: Czw 11:26, 22 Mar 2012    Temat postu: O co chodzi?

Tu będziemy tworzyć dodatkowe, pozastorytellingowe postaci. Można będzie jednak nimi grać. Używamy ich jednak raczej tylko tutaj, gdyż postaci większości z nas są już od dawna uwikłane w różne historie i niosą ze sobą duży bagaż doświadczeń.


ROZGRYWKA, MISTRZ SESJI, POSTACIE, SZCZEGÓŁY

Co zrobić aby dodać postać?

Wystarczy tutaj stworzyć kartę postaci. Poniżej opiszę jak to zrobić.

Na czym będzie polegać gra?

Używać będziemy albo tematów na forum w tej kategorii, albo jakichś sesjomatów. Najpewniej będzie to http://czat.wieza.org/. Wszystko będzie rozgrywać się oczywiście w świecie Faranny. Gra polega na tym, że postaci odgrywają swoje role naprzemiennie. Cel rozgrywki nie musi być wyznaczony, jednak zdarzyć się może, że gracze na przykład będą kierować się do konkretnego miejsca, może się to również dziać przez kilka sesji.

Jak będą organizowane sesje?

W wyniku wspólnego porozumienia i wyrażenia ochoty na grę. Jeśli będą na wyżej wymienionym czacie, to tutaj skonsultujemy się co do nazwy pokoju i szczegółów. Sesja trwa tyle, ile wspólnie ustalimy. Wedle ochoty - może być dwadzieścia minut, pół godziny, może być parę godzin.

Kto będzie prowadził sesje?

Może to robić każdy, jednak pewnie będę to z początku robić ja.

Co musi zrobić taki mistrz sesji?

Musi wprowadzić resztę grupy w klimat, najlepiej lekko przydługawym postem lub wiadomością. Musi wykazywać się dobrą, poprawną gramatyką, właściwą pisownią w stylu typowego, epickiego utworu (interpunkcja, nowe wiersze, myślniki itd.), umiejętnością narracji i plastycznego opisu.

Jakie są wymagania odnośnie postaci?

Znajomość świata nie jest aż tak mocno wymagana. Wszystko da się zrozumieć dość szybko, Mistrz i starzy gracze pomogą pokazać parę miast i podadzą najistotniejsze informacje. Uwaga. Trututut! Patrzeć teraz. Należy stworzyć tutaj temat o nazwie personaliów naszego bohatera. Postać musi lub może posiadać coś takiego:

Imię lub imiona
Nazwisko (nie musi być używane w nicku postaci)
Przydomek (opcjonalne)
Pochodzenie
Płeć
Rasa
Klasa
Profesja (opcjonalne)
Wyznanie lub brak
Organizacja (opcjonalne)
Własne dopiski (opcjonalne)

Wiek
Charakter ( [link widoczny dla zalogowanych] ) Very Happy

Praworządny Dobry - Krzyżowiec: Praworządnie dobra postać działa tak, jak można tego oczekiwać od dobrej osoby. Łączy w sobie poświęcone w walce ze złem i dyscyplinę niezbędną do wytrwałej walki. Mówi prawdę, dotrzymuje słowa, pomaga potrzebującym i sprzeciwia się niesprawiedliwości. Praworządna dobra postać nie znosi widoku zła, które nie zostało ukarane. Charakter praworządny dobry jest bardzo pozytywny, łączy w sobie honor i współczucie.

Neutralny Dobry - Dobroczyńca: Neutralna dobra postać stara się zawsze czynić dobro i poświęca się pomaganiu innym. Współpracuje z królem i urzędnikami, ale nie czuje się z nimi związana. Na przykład kapłan, który pomaga innym w potrzebie, jest neutralny dobry. Neutralny dobry to dość wygodny charakter, ponieważ postać nie jest ani zwolennikami, ani przeciwnikiem hierarchii.

Chaotyczny Dobry - Buntownik: Chaotyczna dobra postać działa tak, jak nakazuje jej to sumienie. Nie zwraca zbytniej uwagi na to, czego oczekują od niej inni. Podąża własną drogą, ale jest uprzejma i dobroczynna. Wierzy w dobro i sprawiedliwość, ale nie ma poszanowania dla praw i przepisów. Nie znosi, gdy ktoś próbuje mówić innym, co mają robić. Postępuje według swojego sumienia, które, choć jest dobre, nie musi zgadzać się z większością społeczeństwa. Na przykład łowca, który nęka poborców podatkowych barona, jest chaotyczny dobry. Chaotyczny dobry jest ulubionym charakterem wielu osób, ponieważ łączy dobre serce z pragnieniem wolności.

Praworządny Neutralny - Sędzia: Praworządna Neutralna postać postępuje tak jak nakazuje prawo, tradycja albo kodeks honorowy. Porządek i hierarchia to dla takiej postacie najważniejsze sprawy. Może ona wierzyć w kodeks honorowy albo w ład i porządek, jaki niesie ze sobą silna władza. Na przykład mnich, który kieruje się dyscypliną i nie przejmuje się osobami w potrzebie ani nie ulega pokusom zła, jest praworządny neutralny. To wartościowy charakter, ponieważ oznacza, że postać jest godna zaufania, honorowa i daleka od fanatyzmu.

Neutralny - Niezdecydowany: Neutralna postać czyni to, co uważa za właściwe. Nie czuje się związana z ideami dobra czy zła, prawa czy chaosu. Większość neutralnych postaci wykazuje się brakiem zdecydowania lub zainteresowania, rzadziej jest to prawdziwe dążenie do zachowania neutralności. Taka postać uważa że dobro jest lepsze od zła - przecież lepiej mieć dobrych sąsiadów i władców niż złych, ale nie czuje się zmuszona do walki o dobro ani w prawdziwej, ani abstrakcyjnej postaci. Na przykład czarodziej, który poświęcił się swojej sztuce i nudzą go moralne debaty, jest neutralny. Niektóre postacie poświęcają się jednak neutralności z pobudek filozoficznych. Postrzegają dobro, zło, porządek i chaos jako uprzedzenia i niebezpieczne skrajności. Dowodzą, że środkowa, neutralna droga jest najlepsza i najbardziej zrównoważona. Charakter Neutralny jest bardzo wygodny, gdyż pozwala działać neutralnie, bez uprzedzeń i współczucia.

Chaotyczny Neutralny - Tyran: Chaotyczna Neutralna postać robi, co jej się podoba. To przede wszystkim indywidualista. Ponad wszystko ceni swoją wolność, ale nie będzie walczyć, by chronić wolności innych. Unika władzy, odrzuca uprzedzenia i rzuca wyzwanie tradycji. Chaotyczna Neutralna postać nie działa celowo na szkodę organizacji czy rządów, nie szerzy anarchii. Aby to robić, musiałaby być zmotywowana dobrem (i pragnieniem uwolnienia innych), albo złem (i pragnieniem, by cierpieli ci, którzy są od niej odmieni). Postać chaotyczna neutralna może być przewidywalna, ale jej działania nie są przypadkowe. Nie jest też tak, że równie chętnie skoczy z mostu, jak po nim przejdzie. Na przykład bard, który wędruje po świecie, żyjąc z własnego talentu, jest chaotyczny neutralny. Charakter chaotyczny neutralny jest przez niektórych uważany za najlepszy, ponieważ oznacza prawdziwe uwolnienie się od ograniczeń społeczeństwa i zapału dobroczyńców.

Praworządny Zły - Tyran: Bierze to, co chce, w zgodzie z ograniczeniami swojego kodeksu i nie dba o tych, których krzywdzi. Jest wierny tradycji i przestrzega prawa, ale nie dba o wolność, godność ani cudze życie. Gra zgodnie z zasadami, ale bez litości i współczucia. Dobrze się czuje w hierarchii i chciałby rządzić, ale gotów jest także służyć. Potępia innych nie za ich czyny, ale za ich rasę, religię, ojczyznę albo status społeczny. Niechętnie łamie prawo lub obietnice. Ta niechęć wynika częściowo z jego natury, a częściowo z tego, że korzysta z ochrony prawa przed tymi, którzy są jego moralnymi przeciwnikami. Niektórzy praworządni złoczyńcy mają "honorowe" zwyczaje, na przykład nie zabijają nikogo z zimną krwią (niech lepiej podwładni się tym zajmą), albo nie krzywdzą dzieci (jeśli da się tego uniknąć). Takie osoby wyobrażają sobie, że dzięki temu stoją ponad złoczyńcami bez zasad. Baron, który walczy o władzę i wyzyskiwanie swoich podwładnych, jest praworządny zły. Niektóre praworządne złe postacie i istoty poświęcają się złu z zapałem równym temu, z jakim krzyżowiec poświęca się dobru. Zawsze są gotowe krzywdzić innych i szerzyć zło. Mogą też czynić zło, czując się związane ze złym bogiem albo władcą. Praworządny zły bywa nazywany "diabolicznym" charakterem, ponieważ czarty są wcieleniem tego charakteru. Praworządny zły to niebezpieczny charakter, ponieważ zło metodyczne, zamierzone i często skuteczne.

Neutralny Zły - Złoczyńca: Neutralna zła postać robi, co chce, jeśli może jej to ujść na sucho. ?yje tylko dla siebie. Nie żal jej osób, które zabiła, nieważne, czy zginęły, one dla zysku czy zabawy. Taka postać nie kocha prawa i nie ma złudzeń, że przestrzeganie zwyczajów czy kodeksów honorowych uczyni ją lepszą. Jednak z drugiej strony, nie jest ona tak bezlitosna i żadna konfliktu jak chaotycznie zła postać. Przestępca, który rabuje i morduje, żeby zdobyć tom czego chce, jest neutralny zły. Niektóre Neutralne złe postacie czczą zło jako ideał. Zazwyczaj są to wyznawcy złych bogów albo członkowie tajnych stowarzyszeń. Neutralny zły jest niebezpiecznym charakterem, ponieważ przedstawia czyste zło, bez honoru i niezmiennie.

Chaotyczny Zły - Niszczyciel: Chaotyczna zła postać kieruje się tylko swoją chciwością i żądzą zniszczenia. Jest porywcza i nieprzewidywalna. Jeśli kieruje się tylko własnymi żądzami, jest bezlitosna i brutalna. Jeśli poświęciła się szerzeniu zła i chaosu, jest jeszcze gorsza. Na szczęście działania takiej postaci są często przypadkowe, a wszelkie grupy, do których dołącza lub które zakłada, sż kiepsko zorganizowane. Zazwyczaj chaotyczne złe osoby można zmusić do współpracy tylko siłą, a ich przywódca utrzymuje się przy życiu, dopóki nie zostanie obalony lub zamordowany. Obłąkany czarownik, który kieruje się żądzą zemsty lub pragnieniem niszczenia, jest chaotyczny zły. Chaotyczny zły bywa czasem nazywany "demonicznym" charakterem, ponieważ demony są ucieleśnieniem tego charakteru. Chaotyczny zły jest niebezpiecznym charakterem, ponieważ nie tylko reprezentuje niszczenie piękna i życia, ale także porządku, na którym opiera się dobro i życie.


artykuł został zamieszczony w serwisie strefarpg.pl

Ponadto postać musi posiadać avatar, który należy uploadować w temacie, żeby nie zmieniać avatara postaci. Nie ma konieczności pisania całej genezy czy profilu postaci, wystarczy tylko kilka tych podstawowych informacji.

Informacje i dane mechaniczne postaci

Tutaj zasadza się cały system innowacji. Będą skille, które będą określać skuteczność porównawczą naszych postaci. Nie mam jeszcze pomysłu na mechanikę, ale będę to określał na czuja. Są to i raczej pozostaną tylko i wyłącznie punkty fabularne. Nie wiem czy się będą przydawać rzuty - jeśli tak, to wymieniony przeze mnie wyżej czat ma funkcje rzutu każdym rodzajem kości.

Poniżej przedstawię listę współczynników. Każdy z nas ma 5 punktów, które może dodać do podstawowej puli. Punkty można też odejmować od początkowo posiadanych, a żaden współczynnik nie może bazowo przekroczyć dychy. Posegregujmy to na oko tak:

1 - beznadziejny, łamaga
2 - bardzo słaby
3 - słaby
4 - poniżej przeciętnej, słabszy średniak
5 - typowy
6 - niezły
7 - naprawdę dobry
8 - świetny
9 - mistrz
10 - legenda (oj Beniu Beniu, legenda środowiska)

Siła: 5 (do lania po łbie, górnictwa, drwalnictwa, tachania gratów i trupów, we wszystkich zajęciach wymagających krzepy)

Zręczność: 5 (do obracania mieczem i chowania w gaciach asów pik)

Szybkość: 5 (poppylanie po polanie)

Wytrzymałość: 5 (run, Forrest, run, pośrednio łączy się z siłą, także do pływania bądź innych wspinaczek po katedrach ku uciesze plebsu)

Siła woli: 5 (najbardziej zapewne przyda się magom, jednak odpowiada również możliwościom odstawienia laudanum, rumu albo fajkowego ziela)

Inteligencja: 5 (do rozmaitych umiejętności wymagających sprytu, rozwagi, charyzmy i rozumienia dramatów Stefana Żeromskiego)

UWAGA! Umiejętności. Będziemy otrzymywać PF - punkty fabuły za każdą sesję. Każdy 1 PF da nam 5 w danej umiejętności. Jak się rozbujamy, to można nabić i w broni dwuręcznej 275! Ale jazda.

akrobatyka
0

aktorstwo
0

alchemia
0

charakteryzacja
0

ciesielstwo
0

dowodzenie
0

druidyzm
0

drwalnictwo
0

fałszerstwo
0

garncarstwo
0

górnictwo
0

gotowanie
0

gra na instrumentach
0

hutnictwo
0

jeździectwo
0

języki obce
0

jubilerstwo
0

kartografia
0

kowalstwo
0

kradzież kieszonkowa
0

krawiectwo
0

kreślarstwo
0

magia elementów
0

medycyna
0

metaloznawstwo
0

murarstwo
0

nasłuchiwanie
0

nawigacja
0

obróbka skóry
0

okultyzm
0

opieka nad zwierzętami
0

otwieranie zamków
0

parowanie
0

perswazja
0

powożenie
0

płatnerstwo
0

refleks
0

rolnictwo
0

rusznikarstwo
0

rybołówstwo
0

skradanie
0

spostrzegawczość
0

szamanizm
0

sztuka przetrwania
0

szulerstwo
0

taktyka
0

targowanie
0

torturowanie
0

tresura
0

tropienie
0

uniki
0

walka bronią dwuręczną
0

walka bronią dystansową
0

walka dwiema broniami
0

walka jedną bronią
0

walka mieczem i tarczą
0

walka wręcz
0

wspinaczka
0

zaklinanie
0

zakładanie pułapek
0

żeglarstwo
0

zielarstwo
0

łowiectwo
0

Punkty te będą bazą do porównań w trakcie sytuacji spornych między graczami, z BN, z potworami i w sytuacjach wymagających użycia umiejętności. Zdecyduję kto ma ile punktów na początek po obejrzeniu Waszych postaci.

We wszystkich sytuacjach spornych wiążące zdanie należy do Mistrza Sesji. Czyli również do Was, jeśli zechcecie.

ZAPRASZAMY NA NASZ TELETURNIEJ DO WALKI O ZŁOTY MIECZ KURAHEE


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ansgar van Puzzle dnia Czw 22:17, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Chronicles of Faranna Strona Główna -> Karty postaci Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin